En Sara-Li och Mia situation.

I går trodde min pappa att jag skulle dö. "Nämen... nu håller Mia på förgås.", sa han till mamma.
Jag snackade i telefon med Sara-Li fast vi snackade inte så mycket för vi grät av skratt mest. När hon ringde så svarade jag med att asgarva i hennes öra och sen var vi igång. Vi hade nämligen messat innan om en händelse som hände förra vintern när Sara-Li var och hälsade på mig. HAHAHAHAHHAHAHA jag börjar garva såfort jag tänker på't. Asså det var så sjukt!
Vi satt, bakis, i trappan inne på SF Sergel. Vi satt där för att vi frös och behövde tänka ut vad vi skulle orka göra. Mitt i allt hör vi bara ett jävla gastande och en tiondels sekund senare ligger en kvinna, 60+, i röd kappa och ljust lockigt hår raklång bakom oss med näsan mot trappan fastkilad mellan oss och ett trappsteg. HAHAHAHAH asså det var så sinnessjukt. Sara-Li försöker hjälpa henne upp men hon vägrar hjälpa till själv. Det enda hon gör är att ligga och oja sig "ajajajaj" - Sara-Li frågar typ två tre gånger till om det gick bra utan vidare framgång - inget svar. Själv sitter jag med tefat stora ögon och undrar vad FAN det är som händer. Kvinnans väninna då - är ännu värre, hon står några trappsteg ner och jobbar med att få ner biobiljetterna i plånboken medan hennes väninna ligger raklång bakom oss och vägrar stiga upp. Till slut frågar väninnan medan hon pillar med plånboken "Oj Kajsa, hur gick det, har du ont någonstans?" - DÅ kommer ett halvt svar, dovt eftersom det kommer från hennes mun som ligger mot stentrappan. Det går att urskilja att hon säger "Ax." Och DÅ då kan inte jag hålla mig längre. Jag MÅSTE bara möta Sara-Lis blick. Och då är det kört. Vi håller på att spricka ut i ett asgarv som inte är av denna världen eftersom det här var det sjukaste på länge. Och eftersom vi inte ville börja asgarva där så fick vi liksom hålla för våra munnar och springa ner för hela långa SF-trappan och ut genom portarna. Hela vägen livrädda för att någon skulle fånga oss eftersom det ju såg ut som att vi hade fällt den där kvinnan och nu smet från situationen. Väl ute så skrattar vi så att vi håller på kissar på oss.
VAD FAN HÄNDE?
1. Varför ramlade kvinnan diagonalt och hamnade bakom oss? Vem fan gör det??!
2. VARFÖR hjälpte inte kompisen henne upp?
3. Varför svarade hon inte på tilltal?
4. Varför ville hon inte få hjälp upp utan bara ligga kvar med snoken ned i trappan?
SÅ JÄVLA SJUKT!
Och så sinnessjukt jävla roligt så att jag håller på kissar på mig av garv nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0